27 Tem 2008

Piramit Kurallarımız

PİRAMİT KURALLARIMIZ


• Piramide girmek için, piramit içinden ya da organizasyon komitesi tarafından aday oyuncunun tavsiye edilmesi gerekir.
• Piramit 9 basamakla sınırlandırılmıştır.
• Piramitte bulunan oyunculardan senelik olarak 20 TL organizasyon ücreti alınır.
• Piramide giren oyuncular uygulanan kuralları kabul etmiş sayılır.

Piramitte Karşılaşma Kuralları:

• Oyuncular kendi düzeylerindeki oyunculara maç teklifi yapabilecekleri gibi, bulundukları düzeyin hemen üzerindeki ve altındaki düzeyde bulunan (örneğin üçüncü düzeydekiler ikinci ve dördüncü düzeydeki) oyunculara da maç teklifi yapabilirler. Bunun dışındaki maçlar klasman dışı olarak değerlendirilir ve piramitte herhangi bir değişikliğe sebep olmaz.
• Klasman maçı sonunda, alt düzeyde bulunan bir oyuncunun bir üst düzeydeki oyuncu ile yaptığı maçı kazanması durumunda, piramit üzerindeki oyuncuların yerleri karşılıklı olarak değiştirilir.
• Farklı basamaktaki oyuncular arasında oynanan bir klasman maçında yenilen oyuncu, sonraki klasman maçı için üst düzeydeki oyunculara maç teklif edemez. Bu kural oyuncuların yaptığı son klasman maçı dikkate alınarak uygulanır ve sadece oyucunun "bir üst düzeye klasman maçı teklifine" sınır getirir. Oyuncu, üst düzeydeki bir oyuncudan maç teklifi gelmesi durumunda, maç teklifini kabul edebilir.
• Maç teklifini alan oyuncu bir kez mazeret göstermek sureti ile teklifi geri çevirebilme hakkına sahip olmakla birlikte, bir hafta sonra ilk teklifi sunan oyuncunun yapacağı ikinci maç teklifini kabul etmek zorundadır. Mazeretli olsun/olmasın ikinci maç teklifini kabul etmeyen oyuncu hükmen yenik sayılır. Bu kuralın uygulanabilmesi açısından kabul edilmeyen maç teklifinin Organizasyon Komitesine bildirilmesi şarttır.
• Aynı düzeyde bulunan oyuncular arasında oynanan maçta piramit düzeyinin sol tarafında bulunan oyuncunun yenilmesi durumunda, oyuncuların piramitteki bulundukları yerler karşılıklı olarak değiştirilir.
• Üst üste, üç hafta içinde bir klasman maçı veya iki hafta içinde bir klasman dışı maç yapmayan oyuncular en alt basamağa indirilir. Oyuncunun geçerli mazereti olması (izin/rapor vb.) ve bunu Organizasyon Komitesine bildirmesi durumunda bulunduğu basamağın en sağına çekilir ve mazereti bitene kadar (maksimum 3 hafta) bulunduğu basamakta tutulabilir.
• Son altı haftada klasman ya da klasman dışı hiçbir maç yapmayan oyuncular piramidin gri renge boyanmış olan, hareketsiz oyuncuların tutulduğu alana indirilirler.
• Her ayın ikinci haftasında, bulunduğu basamağa bakılmaksızın bir oyuncuya piramidin en üstünde bulunan kişiyle klasman maçı yapma hakkı tanınır. Bunun için birden çok istekli oyuncu çıkması durumunda bu hak, daha önce bu hak tanınmayan oyuncuya ya da son 3 hafta içinde yapılmış klasman maçlarında en iyi performans gösteren oyuncuya tanınır.

Maçlarda Uygulanacak Kurallar:

• Maçlar 2 set oynanacaktır.
• Bu setlerde 4 oyun alan seti alacaktır.
• Setlerde oynanan oyunlarda 40-40 puan eşitliği olması durumunda; sadece bir kez avantaj kuralı uygulanacaktır, bu avantaj kaybedildiğinde karar puanı ile oyun sonlandırılacaktır.
• Sette oynanan oyunlar sonucunda skorun 3-3 olması durumunda set uzatılmayacak 4. kez oyun kazanan seti de kazanmış sayılacaktır.
• İki seti de alan oyuncu maçın galibi sayılacaktır.
• Setlerde 1-1 eşitlik olması durumunda 3. set yerine tie-break oynanacaktır. (tie-break'te, 7'ye iki farkla varan kazanır. )
• Maç rezervasyon süresi içerisinde bitirilemez ise; Bitirilemeyen set önde olan oyuncunun hanesine yazılır. Bunun sonucunda serlerde eşitlik olması durumunda, tüm maçta oynanan setlerde alınan toplam oyun sayılarına bakılır. Daha fazla oyun alan oyuncu galip ilan edilir. Bunda da eşitlik varsa "eşitlik olmayan son sette" fazla oyun alan galip sayılır.

Oyunculara Uyarılar:

• Her oyuncu kendi sahasındaki çağrılardan sorumludur.
• Yapılan bütün çağrılar (dışarıda, hata, net vb.), top sıçradıktan hemen sonra ve rakibin duyacağı kadar yüksek sesle yapılmalıdır.
• Kortun diğer tarafındaki oyuncu olayı görmemişse çağrıyı yapan oyuncuya emin olup olmadığını sormalı ve eğer oyuncudan emin olduğu cevabını alırsa yapılan çağrıyla oyunu devam ettirmelidir.
• Şüphe halinde rakibin yararına karar verilmelidir.
• Eğer oyuncu bir topa dışarıda dedikten sonra çağrısını içerde olarak düzeltirse puan tekrarı yapılır, fakat aynı durumda düzeltilen top puan bitirici bir vuruş veya ace ise puan rakibe verilir.
• Servis atan oyuncu birinci servisi atmadan önce puanı yüksek sesle söylemelidir.
• Net, çiftleme veya hatalı vuruşlar (karşı sahada topa vurma, iki kez vurma vb.) gibi durumlarda, varsa başhakem/gözlemci hakem oyunculardan tam olarak ne olduğunu öğrenmeli ve oyuncuların cevabına göre çağrıyı onaylamalı veya gerekli görürse puan tekrarı yaptırmalıdır.
• Toprak kortta oynanan maçlarda oyuncuların aşağıda sıralanan bazı ek prosedürlere uyması gerekir:
• Oyuncular aynı izi tartıştıklarından emin olmalıdır.
• Eğer oyuncular farklı iz gösteriyorlarsa, varsa başhakem/gözlemci hakem çeşitli sorular sorarak (vuruşun nereden ve nasıl yapıldığı, hızının ne olduğu vb.) doğru ize karar verip daha sonra da o ize göre içerde/dışarıda kararı vermelidir. Fakat bu sorulara rağmen doğru ize karar verilememişse iz kimin sahasındaysa o oyuncunun gösterdiği ize göre karar verilmelidir.
• Top izi incelemesi puan bitirici bir vuruştan veya oyun durdurulduktan sonra yapılabilir. (Refleks vuruşu kabul edilebilir, fakat daha sonra oyuncunun kesinlikle durması gerekir.)
• Dışarıda çağrısı yapan oyuncunun normal şartlarda iz gösterebilmesi gerekir.
• Eğer oyuncu rakibinin çağrısından emin değilse iz göstermesini isteyebilir ve izi incelemek için karşı korta geçebilir.
• Eğer oyuncu izi silerse puanı kaybetmeyi kabul etmiş olur.
• Eğer oyuncu yanlışlıkla dışarıda çağrısı yaparsa ve daha sonra topun içerde olduğunu fark ederse puanı kaybeder.

Skor Kuralları:

• Örneğin A oyuncusu skorun 40-30, B oyuncusu ise 30-40 olduğunu söylemektedir. İki oyuncu da ilk puanı kendisinin aldığını söylemektedir. Doğru karar, oyunun 30-30’dan devam ettirilmesidir; çünkü her iki oyuncuda rakibinin iki puan aldığını kabul etmektedir.
• Aynı prosedür oyun karışıklığı için de geçerlidir. Örneğin A oyuncusu skorun 4-3, B oyuncusu ise 3-4 olduğunu söylemektedir. Yukarıdaki örnekteki gibi oyuncular ilk oyunu kimin kazandığı konusunda hemfikir değildirler. Bu durumda maça  3-3’den devam edilir ve en son oyunda servis karşılayan oyuncu bir sonraki oyuna servis atarak başlar.

“Oyunculara Uyarılar” ve “Skor Kuralları” bölümleri Türkiye Tenis Federasyonu İnternet sitesinden derlenmiştir.

3 yorum:

burak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
hss dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
hss dedi ki...

Maclar belli bir kortta mi oynaniyor?